Smart bruk av automatisering ga økt omsetning for SAS

GroupM og SAS har helautomatisert 8300 unike annonser, trigget av hele 16 600 relevante søkeord i SAS sin søkekonto. Denne jobben er gjort gjennom å ta i bruk ruteinformasjonen til SAS via Google Flight Search, og knytte dette med teknologien til DoubleClick for Search.

Utfordringen
SAS opererer i en konkurranseutsatt bransje med tilhørende komplekse kundereiser og leveransetilbud. SAS er som de fleste andre inne i en digital transformasjon hvor de har flyttet seg fra produktfokus til kundeopplevelse for å kunne levere en bedre og mer personlig reiseopplevelse. Dette gjør at vi må både levere mer relevant og skreddersydd annonsering enn tidligere, noe som ikke er mulig å gjøre på en manuell måte grunnet SAS sitt komplekse leveranse og tilbud.
Løsningen
I samarbeid med SAS har GroupM automatisert store deler av SAS sin søkekonto gjennom å ta i bruk ruteinformasjon til SAS via Google Flight Search sin data feed, og knytte dette med teknologien til DoubleClick for Search. Dette har gjort at vi kan masseprodusere tusenvis av relevante søkeord og unike annonser for alle til/fra-destinasjoner som SAS flyr til fra Norge.


Resultatet
Med denne løsningen har vi produsert 8300 unike annonser, disse trigges av 16 600 relevante søkeord, og alt dette er generert 100% automatisk. Både data og informasjon optimaliseres hele døgnet ved hjelp av budstrategier som fokuserer på å øke omsetningen til SAS. Dette har ført til at vi har økt antall transaksjoner med 200%, i og med at vi nå dekker flere destinasjoner og treffer mer relevant og effektivt enn tidligere, noe som ikke har vært mulig å gjøre manuelt.
Kontaktinfo:
Kristoffer Andreassen
Byrå
GroupM
Tlf.
452 19 311
E-post
Kristoffer.Andreassen@groupm.com
Våre byråer