Mazda først ute med 3D-annonse

– Mazda har ambisjon om å gjøre ting annerledes. Vi vil være innovative i alt vi gjør, og vi synes det er spennende å være den første bilprodusenten som viser frem bilene i 3D-annonser sier Lisbeth H. Nygren i Mazda Motor Norge

Utfordringen
Tomas Tomasi, Digital Director i Mindshare, sier det kan være vanskelig å få oppmerksomhet fra leserne i en jungel av online reklame. – Å sikre den rette oppmerksomheten fra de besøkende på et nettsted er ikke lett i dagens reklamemarked. Den nye teknologien fra Cxense gir kundene muligheten til å differensiere seg og vise frem produktene sine på en helt ny måte, sier Tomasi.

– For Mazda er det viktig å vise at de ligger i front teknologisk sett. Da vi fikk sjansen til å være det første mediebyrået i verden som kjører 3D-annonser på denne måten, tenkte vi med en gang på Mazda, sier Tomasi. – De likte umiddelbart ideen og synes det er spennende å være i forkant av utviklingen.
Løsningen
– Vi er nå live på alle nettaviser i Amedia med verdens første 3D-annonse i et annonsenettverk, sier Tomasi. Annonsene er laget av Mazdas danske byrå Halbye Kaag, sammen med, og ved hjelp av teknologien fra det norske firmaet Cxense. – Så langt har vi gode klikkrater på 3D-annonsene i Amedia, sier han. De nye 3D-annonsene til Mazda er på alle Amedias lokalaviser, en spennende utvikling i markedet

Resultatet
Lars Hordnes, Leder Digitalt Salg Amedia Salg og Marked sier at samarbeidet med Mazda har vært spennende for Amedia. – 3D-annonser er en innovativ måte å vise frem et budskap på, og vi ser at 3D-annonser gir en premium-følelse til nettavisene våre. Hordnes understreker verdien i at det unike formatet på annonsene gjør det mulig å virkelig fange lesernes oppmerksomhet. – Vi ser at 3D gir bedre oppmerksomhet og respons på annonsen, og selv om dette kun er én kampanje, så er det naturlig å tro at denne typen annonser vil tiltrekke seg mer oppmerksomhet enn tradisjonelle annonser, mener Hordnes. – Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg videre og om annonsørene tar til seg dette produktet.
Kontaktinfo.
Tomas Tomasi
Byrå:
Mindshare
Tlf.
474 13 767
E post:
tomas.tomasi@mindshareworld.com
Våre byråer